nedjelja, 29.03.2015.

od filozofije do Facebooka


OSTVARENJE ZELJA


Svojevremeno sam studirao filozofiju. Počeo sam od Heraklitovih fragmenata, čitao Sokrata, Platona i Aristotela, te preko cijelog niza drugih dospio i do Kanta, Hegela i Marxa. Kadikad sam se gadno namučio da bih dokučio što je netko od njih želio reći, čitao interpretacije drugih filozofa da bih si pomogao ili vidio i uspoređivao različita tumačenja. Na kraju sam shvatio jedno – uz dovoljno truda i vremena moguće je shvatiti i misli pametnijih. Da mi je to ipak poprilično uspjelo dokaz je i što su me priznati stručnjaci za razna filozofska područja ispitivali i ocijenili uglavnom najboljim ocjenama. Naposljetku mi je i službeno priznat status profesora filozofije.

Davno je to bilo. U međuvremenu sam uglavnom sve zaboravio i danas, kad se prisjetim nečega iz filozofske građe, moram potražiti stare knjige i podsjetiti se da bih provjerio ono što mi je palo na pamet, no to se događa sve rjeđe, a sve više vremena provodim na Facebooku.

Na Facebooku ima čudesnih stvari. Recimo, neka nesretnica B.R., zgođušna raspuštenica, na Youtubeu je objavila gotovo desetminutni filmić u kojem otkriva da je siromaštvo odraz neznanja, a ne sudbine ili Božje volje. Na to se na Facebooku niz prisutnih zgranuo, te su krenuli da je ismijavaju i razvlače. Ogorčena B.R. je na svom Facebook-profilu u kratkom statusu prilično slabe pismenosti pokušala razjasniti: „Za one kojima je potrebno evo dodatnog pojasnjenja: Neznanje o kojem govorim nema veze s akademskim znanjem vec sa spoznajom da je covjekov zivot odraz njegove potsvjesti u kojoj je smjesten program svih njegovih uvjerenja. Ta uvjerenja odreduju tijek nasih zivota, i kad to znate, uz Bozju pomoc, te programe koji vas sputavaju mozete ocistiti i ugraditi nove koji ce vam omoguciti ekspanziju i ostvarenje zelja.“ Bubne i ostane živa. Ona je shvatila da je svi oni koji nisu pali na leđa od njene prvotne mudrosti zapravo nisu razumjeli što je rekla, pa im je potrebno dodatno pojašnjenje. Blažena naivnost.

Potaknuta tim statusom, neka M.S., prema fotografijama zgodna mlada ženska, ostavila je svoj komentar: „Da ti koji kritiziraju imaju akademska znanja a ne samo akademska zvanja, ne bi im niti trebala dodatna pojasnjenja!“ Tu sam se osjetio maltene osobno prozvan. M.S. je prozrela da kritičari usprkos akademskim zvanjima nemaju i akademskih znanja, za razliku od njih dvije koje su i bez akademskih zvanja prepune stvarnog znanja koje je svima ostalima nedostižno.

Ništa čudno da je B.R. na tu podršku uskliknula: „Genijalno!“ Mora da ju je razgalilo što joj se javila istomišljenica, pohvala svakome godi, iako ni uz najbolju volju ne vidim što bi u tako pohvaljenoj izjavi bilo genijalno.

Nakon njih rezolutno se oglasila Z.Z., prema fotografijama zgodna mlada ženska, kratko i jasno: „Kratko i jasno, tko je shvatio, shvatio je!“ Moglo bi se nadugačko objašnjavati da je nejasno tko je što shvatio, ali sve to prekida A.B., prema fotografijama zgodna mlada ženska, koja velikim slovima potvrđuje: „TOČNO!“ (Z.Z. dodaje i obojani animirani gif nekakve slatkaste životinjice koja razdragano plješće ručicama.) Što bi tu bilo točno, da li početna izjava da je uzrok siromaštvu neznanje, da li dodatno objašnjenje da je uz Božju pomoć moguće reprogramirati vlastitu podsvijest što će omogućiti ekspanziju i ostvarenje zelja, da li to da oni s akademskim zvanjima nemaju akademska znanja (pa je umjesto diplomiranom liječniku sigurno bolje otići priučenom iscjelitelju) ili da je posljednja izjava zaista genijalna, sve to ostaje nejasno, te time izmiče mom poimanju.

Raspravi se priključuje i A.A., prema fotografijama zgodna mlada ženska, i ostavlja utopističku zabilješku: „kad bi se cijelo čovječanstvo kvalitetno reprogramiralo, ne usudim se ni pomisliti o rezultatu...ali...UTOPIJA - grč. ne-mjesto; mjesto koje ne postoji“. Tu sam već zblesiran i ne ostaje mi ni riječi komentara.

Donekle se pribirem pri sljedećem doprinosu diskusiji. Neki N.S., prema fotografijama gadna muškarčina, piše na engleskom: „Dear B., I would love to hear your thoughts on nature and the environment“. Izgleda mi da se tip zdravo zajebava.

Taj dio rasprave završava B.R., začudnom izjavom: „Na nivou vibracije jedan reprogramiran odrzava na zivotu 700 000 onih koji to nisu“. Pazite – u životu postoji „nivo vibracija“. Pazite – postoje i „reprogramirani“. To su valjda oni koji su uz Božju pomoć očistili programe koji su ih sputavali i ugradili nove koji su im omogućili ekspanziju i ostvarenje zelja. I – pazite! – svatko od njih održava na životu ni manje ni više nego 700.000 onih koji to nisu! I tako dalje.

Čitao sam i Nietzschea i Heideggera, pratio i razumio, ali mi sve ovo izmiče. Hegel je mačji kašalj prema ovim tricama i kučinama. Ma kakav Marx?! Naravno, nikako mi nije namjera konfrontirati se prema fotografijama zgodnima mladim ženskama. Radije bih pronašao s njima zajednički jezik. Kada bih uspio shvatiti što se kovitla u glavama B.R., M.S., Z.Z. i A.B. – gdje bi mi bio kraj? Bio bih najpametniji čovjek na svijetu!






<< Arhiva >>

eXTReMe Tracker