nedjelja, 30.10.2011.

redakcija Andersen

U petom razredu osnovne škole otac je dobio premještaj koji je godinama tražio, tako da sam taj razred završio u Bjelovaru, a šesti sam već išao u Zagrebu.

Koliko god bilo teško dobiti premještaj, zamijeniti stan u Bjelovaru za stan u Zagrebu bilo je još teže. Jedino što su roditelji uspjeli bilo je da stanarsko pravo na kuću s trosobnim stanom i pristojnim dvorištem zamijene za garsonijeru od 14 kvadrata. Ta se nalazila u samom centru grada, u polukatu kuće u Jurišićevoj 1a. Bila je tako mala da je imala samo zahod, a ne kupaonicu, jedan prozor je gledao na hodnik unutar zgrade, a drugi na svjetlarnik. Originalno to vjerojatno nije ni bio stan nego izba za portira ili odmaralište za domara. Nije bilo nikakve mogućnosti da se sestra i ja uselimo s njima, pa su nas primili baka i djed koji su živjeli u velikoj kući na Tuškancu. Roditelji su planirali da će u što skorijem roku uspjeti zamijeniti tu garsonijeru za pristojniji stan, pa ćemo opet nastaviti živjeti s njima, ali se to nikada nije dogodilo.

Tako mi se bukvalno preko noći život gotovo u potpunosti promijenio. Nije to više bio Bjelovar nego Zagreb, nisam živio s roditeljima nego s bakom i djedom, išao sam u drugu školu, škola nije bila s druge strane ograde nego sam trebao pola sata pješačiti do nje, ostavio sam bjelovarske prijatelje, u gradu koji smo ostavili ostavili smo čak i psa i mačku.

Došavši u Zagreb prisjetio sam se poziva urednice i javio se na Školski radio. Ondje su me raširenih ruku dočekali. Koju godinu ranije Školski radio je okupio tri grupe djece koju su izabrali na audicijama po osnovnim školama. Postojala je dramska, muzička i novinarska grupa, a sve zajedno se nazivalo Redakcija Andersen. Uključio sam se u novinarsku grupu.

Nas dvadesetak redovno smo se sastajali jednom sedmično. Sastanke je vodio netko od urednika Školskog radija. Osnovni sadržaj tih okupljanja bio je da nas podučavaju novinarstvu, specifično radio-novinarstvu, a kadikad su teme bile i iz opće kulture kada su zaključili da nam je potrebno znati nešto što se u školi još nije učilo, što se preskakalo ili obrađivalo samo površno. Često su organizirali da nam o tim pitanjima govore vrhunski stručnjaci koji su tada postojali, tako da su nam dolazili govoriti akademici, odlazili smo u radionice poznatih umjetnika ili zajedno posjećivali zvjezdarnicu, tvornice i muzeje. Nikada neću zaboraviti razgovore s akademikom Leom Randićem koji nas je uvodio u astronomiju i objašnjavao teoriju relativiteta, a u ateljeima Vojina Bakića i Otona Glihe osjećao sam se kao doma. Na sastancima smo planirali zajedničke emisije ili raspravljali o onima koje smo već napravili i koje su se koji ran ranije emitirale. Imali smo po jednu zajedničku emisiju svakog mjeseca, a manje grupe su napravile još nekoliko emisija mjesečno. Pored toga su nas često zvali pojedinačno da spikiramo, glumimo ili napravimo neke manje novinarske zadatke za razne emisije Školskog radija. Mislim da sam imao dvanaest godina kada sam potpuno sam napravio svoju prvu radio-emisiju, od toga da sam je zamislio, isplanirao, dogovorio, sam išao sa snimateljem i snimio, te sam izmontirao. Bila je to emisija od petnaest minuta o „Na-mi“ na početku Ilice. (Gotovo već pedeset godina bavim se novinarstvom na razne načine. Mislite li da u toj struci postoji išta što mi nije poznato?)

Mnogo godina kasnije ostala mi je samo jedna dilema. Otprilike pola članova Redakcije Andersen bili su djeca istaknutih osoba iz politike, nauke ili kulture. Ni danas ne znam da li su oni upali „preko veze“ ili su audicije organizirane da bi se dao službeni oblik i društveno prihvatljivi izgovor za nešto čime je grupa poznatih željela na koristan način zabaviti svoje potomke. Bili su ondje Dražen Juračić (kome je otac bio direktor Školskog radija), Nenad (sin sveučilišnog profesora Milana Preloga), Rajko (sin filozofa Danka Grlića), Gordana i Mladen (djeca političara Čede Grbića), Darka i Zrnka (blizanke Josipa Manolića), Iskra (kćer kompozitora Natka Devčića) i drugi, a pri kraju nam se priključio i Dean (sin neurologa Arnulfa Rosenzweiga).

<< Arhiva >>

eXTReMe Tracker